Jednemu w oczy rzuci się pasmo Beskidu Śląskiego, drugi zawiesi wzrok na masywnych stokach Beskidu Żywieckiego, jeszcze ktoś inny zachwyci się filigranowym pasmem Beskidu Małego. Niektórzy szczęśliwcy z okien swoich domów mogą zobaczyć dwa, a nawet i więcej pasm jednocześnie!
Poruszając się po południowej części województwa śląskiego nie sposób nie zauważyć Beskidów. Stały się znakiem rozpoznawczym naszego regionu, ale czy na tyle silnym, by oddziaływać na turystów z całej Polski i czy dla każdego mieszkańca znaczą to samo?
- Myślę, że marka Beskidy jak najbardziej istnieje - mówi Sabina Bugaj, szefowa Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku, inicjatorka oraz współtwórczyni grupy Beskidzka 5, do której należą Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła, stawiającej sobie za cel współpracę między gminami ponad podziałami administracyjnymi i tworzenie promocji mikroregionu turystycznego w kraju i zagranicą.
Sabina Bugaj podkreśla, że z markami już tak jest, iż nie są wieczne, ulegają ciągłym zmianom, nieustannie trzeba nad nimi pracować i tak też jest z marką Beskidy. - Śmiem powiedzieć, że Beskidy są dobrą marką, choć - co ciekawe - nie utożsamia się z nią Śląsk Cieszyński - podkreśla Sabina Bugaj.
Janusz Okrzesik, przewodniczący Rady Programowej Stowarzyszenia Niezależni.BB, szef bielskiej Rady Miejskiej, orędownik terminu Podbeskidzie nie ukrywa, że tworzenie jednej marki pod szyldem Beskidy, jak jest m.in. w przypadku działań Beskidzkiej 5, to dobry, przyszłościowy pomysł.
Dodaje, że w działania stowarzyszenia powinno się włączyć Bielsko-Biała ze swoim potencjałem. Zwraca uwagę, że żyjemy w czasach, kiedy ważne jest przygotowanie kompleksowej oferty turystycznej. Żadna z beskidzkich miejscowości nie jest w stanie takiej kompleksowej oferty przygotować sama i jest to możliwe jedynie w przypadku występowania pod szyldem Beskidów.
O tym , że Beskidy są bardzo silną marką wśród mieszkańców, ale także turystów w całej Polsce przekonany jest burmistrz Żywca Antoni Szlagor.
- Bardzo dużo turystów mówi, że jedzie do Żywca, że jadą w Beskidy. Jestem przekonany, że to bardzo silna marka. My utożsamiamy się z Beskidami - podkreśla w rozmowie z DZ burmistrz Szlagor. Dodaje, że Beskidy są taką klamrą spinająca cały nasz subregion.
A jakie jest Państwa zdanie na ten temat?
Na opinie czekamy na naszych lokalnych portalach: bielskobiala.naszemiasto.pl zywiec.naszemiasto.pl
Kalendarz siewu kwiatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?