Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Beskidy! Góry łączą mieszkańców regionu, ale... są marką czy nie? Oto jest pytanie

Jacek Drost
Co łączy mieszkańców Bielska-Białej, Żywca, Cieszyna czy wielu innych miejscowości znajdujących się w naszym regionie? Na pewno to, że gdzie się nie obejrzą, to w bliższej lub dalszej odległości zobaczą... góry. Dokładnie mówiąc - Beskidy.

Jednemu w oczy rzuci się pasmo Beskidu Śląskiego, drugi zawiesi wzrok na masywnych stokach Beskidu Żywieckiego, jeszcze ktoś inny zachwyci się filigranowym pasmem Beskidu Małego. Niektórzy szczęśliwcy z okien swoich domów mogą zobaczyć dwa, a nawet i więcej pasm jednocześnie!

Poruszając się po południowej części województwa śląskiego nie sposób nie zauważyć Beskidów. Stały się znakiem rozpoznawczym naszego regionu, ale czy na tyle silnym, by oddziaływać na turystów z całej Polski i czy dla każdego mieszkańca znaczą to samo?

- Myślę, że marka Beskidy jak najbardziej istnieje - mówi Sabina Bugaj, szefowa Miejskiego Ośrodka Kultury, Promocji i Informacji w Szczyrku, inicjatorka oraz współtwórczyni grupy Beskidzka 5, do której należą Brenna, Istebna, Szczyrk, Ustroń i Wisła, stawiającej sobie za cel współpracę między gminami ponad podziałami administracyjnymi i tworzenie promocji mikroregionu turystycznego w kraju i zagranicą.

Sabina Bugaj podkreśla, że z markami już tak jest, iż nie są wieczne, ulegają ciągłym zmianom, nieustannie trzeba nad nimi pracować i tak też jest z marką Beskidy. - Śmiem powiedzieć, że Beskidy są dobrą marką, choć - co ciekawe - nie utożsamia się z nią Śląsk Cieszyński - podkreśla Sabina Bugaj.

Janusz Okrzesik, przewodniczący Rady Programowej Stowarzyszenia Niezależni.BB, szef bielskiej Rady Miejskiej, orędownik terminu Podbeskidzie nie ukrywa, że tworzenie jednej marki pod szyldem Beskidy, jak jest m.in. w przypadku działań Beskidzkiej 5, to dobry, przyszłościowy pomysł.

Dodaje, że w działania stowarzyszenia powinno się włączyć Bielsko-Biała ze swoim potencjałem. Zwraca uwagę, że żyjemy w czasach, kiedy ważne jest przygotowanie kompleksowej oferty turystycznej. Żadna z beskidzkich miejscowości nie jest w stanie takiej kompleksowej oferty przygotować sama i jest to możliwe jedynie w przypadku występowania pod szyldem Beskidów.

O tym , że Beskidy są bardzo silną marką wśród mieszkańców, ale także turystów w całej Polsce przekonany jest burmistrz Żywca Antoni Szlagor.

- Bardzo dużo turystów mówi, że jedzie do Żywca, że jadą w Beskidy. Jestem przekonany, że to bardzo silna marka. My utożsamiamy się z Beskidami - podkreśla w rozmowie z DZ burmistrz Szlagor. Dodaje, że Beskidy są taką klamrą spinająca cały nasz subregion.

A jakie jest Państwa zdanie na ten temat?
Na opinie czekamy na naszych lokalnych portalach: bielskobiala.naszemiasto.pl zywiec.naszemiasto.pl

od 7 lat
Wideo

Kalendarz siewu kwiatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto