Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga ekspresowa S69 z Bielska-Białej do Żywca nie powstanie szybciej, niż planowano

Jacek Drost
Jacek Drost
Zima przyszła późno i jest wyjątkowo łagodna. Nic więc dziwnego, że tysiące kierowców, którzy codziennie pokonują w korkach odcinek z Bielska-Białej do Żywca, z uwagą spoglądają na postępy budowy drogi ekspresowej pomiędzy stolicą Podbeskidzia a Żywiecczyzną.

Roboty cały czas trwają, więc kierowcy pytają: - Czy jest szansa, że skoro sroga zima nie wstrzymała prac, to ekspresówka zostanie oddana do użytku wcześniej niż planowano? Niestety, katowicki Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie pozostawia złudzeń.

- Roboty drogowe polegające na stabilizacji podłoża, wymianie gruntów i pracach przezbrojeniowych na odcinkach, gdzie mogłoby dojść do kolizji z istniejącymi sieciami, zostały już zakończone. Obecnie trwają prace mostowe na 22 obiektach. Przebiegają bez zakłóceń - informuje Dorota Marzyńska-Kotas, specjalista ds. komunikacji społecznej GDDKiA w Katowicach.

Dodaje, że prace na tym odcinku przebiegają zgodnie z planem, jednak zima uniemożliwia prowadzenie niektórych robót, m.in. ziemnych czy bitumicznych. Będą kontynuowane, jak tylko skończy się zima. - Kontynuowana będzie także budowa obiektów mostowych - zaznacza Marzyńska-Kotas.

Budowa odcinka ekspresówki S 69 pomiędzy Bielskiem-Białą a Żywcem jest potężną inwestycją, na którą od lat z niecierpliwością czekają tysiące kierowców podążających w stronę Żywiecczyzny i granicy Polski ze Słowacją.

Do 18 listopada br. ma powstać odcinek o długości 15,5 kilometra, przebiegający przez Wilkowice, Łodygowice, Buczkowice oraz miasta Bielsko-Biała i Żywiec. Na tym odcinku zlokalizowane zostaną cztery węzły drogowe zapewniające dostęp do trasy wszystkim gminom, przez które przebiega droga oraz gminom sąsiednim. Te węzły to: "Wilkowice", "Buczkowice", "Łodygowice" i "Żywiec" (rozbudowany i dostosowany zostanie istniejący węzeł wybudowany w ramach odcinka S-69 "Żywiec" - "Browar").

Kontrakt obejmuje również budowę w sumie 25 mostów, wiaduktów, estakady i kładki. Najdłuższy i najbardziej imponujący obiekt zaprojektowano w Rybarzowicach, gdzie powstaje estakada o długości 1200 m. Wybudowane zostaną także: ekrany akustyczne o różnej wysokości i łącznej długości 19 km, urządzenia do oczyszczania wód opadowych, droga będzie ogrodzona siatką zabezpieczającą przed wtargnięciem na nią zwierząt leśnych, nasadzona zostanie zieleń.

Na trasie zlokalizowano 40 przepustów pod drogą, dostosowanych do migracji małych i średnich zwierząt. Inwestycja jest finansowana ze środków unijnych, pochłonie 788 mln zł, a roboty realizowane są przez konsorcjum firm Polimex Mostostal, Mostmar i Doprastav.

Mimo że zima jest łagodna, a prace idą zgodnie z harmonogramem, to kierowcy mogą zapomnieć, że S 69 zostanie oddana do użytku wcześniej.

- Nie planujemy wcześniejszego, niż termin umowny zakończenia prac oddania do ruchu tego odcinka - rozwiewa złudzenia Marzyńska-Kotas.


*TOP 10 NAJZABAWNIEJSZYCH ŚLĄSKICH SŁÓW
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto