Kolej linowa na Skrzyczne w Szczyrku [ZDJĘCIA]. Trwa budowa nowego wyciągu krzesełkowego

Powstaje nowa kolej linowa na Skrzyczne w Szczyrku. Już wkrótce na szczyt wjedziemy... trzykrotnie szybciej! Zobacz zdjęcia...

1/39
skionline.pl

Zdjęcia opublikowane za zgodą serwisu narciarskiego skionline.pl

Kolej linowa na Skrzyczne w Szczyrku

Trwa modernizacja górnej części kolei linowej na Skrzyczne, na odcinku Jaworzyna-Skrzyczne, którą prowadzi Centralny Ośrodek Sportu. Prace ruszyły na przełomie lipca i sierpnia. W miejscu 2-osobowego krzesła powstanie 4-osobowa, nowoczesna kanapa z osłonami, wysokimi zagłówkami i indywidualnymi barierkami dla narciarzy. Czas wjazdu skróci się z 13 do... 4 minut.

Kolej składać się będzie z 63 krzeseł wyposażonych w uchwyty umożliwiające transport rowerów. Prace idą zgodnie z planem. Optymistyczna wersja zakłada, że kolejka zostanie uruchomiona przed świętami Bożego Narodzenia.

Długość trasy to 1200 m, różnica poziomów 295 m. Przepustowość nowej kolejki to aż 2400 osób/h, natomiast prędkość jazdy 5 m/s.

COS zapowiada, że będzie naśnieżał około 5 km tras (posiada 14 armatek śnieżnych, trzy ratraki oraz "łyżkę" do przewożenia śniegu). W planach ośrodka jest m.in. montaż taśmy transportującej narciarzy między stacją górną dolnego odcinka a stacją dolną odcinka Jaworzyna-Skrzyczne; zamontowanie czytnika kart, który umożliwi odczyt bez konieczności wyjmowania skipassu z kieszeni i uruchomienie sprzedaży biletów przez internet.



Czytaj więcej o inwestycjach w Szczyrku...
∨ Czytaj dalej

Więcej na temat

Komentarze (14)

avatar
avatar
ttt (gość) cypisek

Jeśli uważasz, że powinno się jak najdłużej jechać to wykup karnet i jeździł góra-dół cały dzień, albo najlepiej zlikwidować kolej, niech wszyscy wchodzą z buta.
NA górę z przesiadką jedziesz pół godziny (można zmarznąć pięć razy, że się odechciewa przyjemności) nie wiem czy zauważyłeś, że z roku na rok w Szczyrku coraz mniej ludzi (przez prehistoryczną infrastrukturę) a uważam, że tereny do uprawiana białego szaleństwa najlepsze w całej Polsce, taka jest prawda :)

avatar
k (gość)

Nie zapominaj że istnieje coś takiego jak sprzęgło - działa to dobrze na Złotym Groniu. Normalnie kolejka zasuwa szybko a na obrocie (przy wsiadaniu i wysiadaniu) rozłączana jest na inny napęd i jedzie powoli.

avatar
fucz (gość)

Cypisek ten wyciąg w lato napewno pojedzie wolniej. Przy zimowej prędkości nie byłbyś w stanie opuscic kanapy.... ale co ty możesz na ten temat wiedziec skoro nie jezdzisz na nartach

avatar
lech (gość)

ten wyciąg narciarzom nic nie daje jadąc trasą FIS do dolin na krzesła się nie dostaniesz dalej zostaje tylko orczyk krzesła powinny być budowane od piekła na s Skrzyczne to miałoby sens

avatar
666 (gość)

RICHTER TO NIE COS ---CYMBALE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!--------RICHTER TO SE MOŻE PALCEM W D....ie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

avatar
Kri_ (gość)

no i gdzie jest cała p...na pracownia na rzecz wszystkich (czy aby na pewno?) istot? W Szczyrku poszerzają trasy - ergo wycinają las i rujnują profil glebowy, helikopter straszy wilki, rysie, niedźwiedzie, grzybiarzy. W Ustroniu to samo, a w Korbielowie wielkie aj-waj bo sie modernizować zachciało. Czy to szczyrkowskie lobby napedza cała ta pracownię z Bystrej do blokowania Pilska?

avatar
cypisek (gość)

cala inwestycja to poklon w strone narciarzy i nikogo wiecej. Ja wolalbym wjezdzac na gore jak najdluzej, by nacieszyc oko widokami, ale jak widac narciarze, dla ktorych Beskidy to tylko gorki do zjezdzania sa wazniejsi

avatar
Marek 75 (gość)

Piękne zdjęcia,jak z amerykańskiego filmu,inwestycja pewnie bardzo kosztowna.Dobrze że Dexter ożył bo ktoś go poszukiwał na forum.

avatar
Dexter

Z utęsknieniem czekam na rozwój infrastruktury wspomagającej dla ruchu turystycznego w naszym regionie. Owszem, ktoś powie, że trzeba oszczędzać. Ja muszę przyznać, że infrastruktura stoi dobrze, ale każda nowość wymaga inwestowania kosztów nie tylko w momencie, kiedy się coś buduje, ale trzeba to coś utrzymać. To się tyczy samochodów, maszyn budowlanych, wszelkiej mechaniki, sieci informatycznych itd...Chodzi też o to, że nowe to bezpieczne, bo spełnia nowe wymogi, które są o wiele bardziej wyśrubowane niż te, według których budowali choćby kolej na Kasprowym w pierwszym jej wydaniu. Stąd głośno i wyraźnie pochwalam każdą inwestycję, która prowadzi do odnowienia infrastruktury górskiej. Jeszcze należałoby pomyśleć coś o tym, żeby mogły korzystać z tych dobrodziejstw osoby niepełnosprawne. Niestety poza kolejkami gondolowymi chyba w tej kwestii jest kiepsko.

Wybierz kategorię