Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Szczyrk. Nowa wielka inwestycja narciarska na Skrzycznem. Fani białego szaleństwa będą zadowoleni!

Jacek Drost
Jacek Drost
Trwa budowa nowej kolei na Skrzyczne
Trwa budowa nowej kolei na Skrzyczne COS OPO Szczyrk
SZCZYRK. Rozpoczęła się jedna z największych inwestycji narciarskich ostatnich lat w Beskidach. W Centralnym Ośrodku Sportu - Ośrodku Przygotowań Olimpijskich na Skrzycznem ruszyła budowa nowoczesnej, 6-osobowej kolejki, powstanie także nowy orczyk. Miłośnicy szusowania powinni być zadowoleni, bo prace mają się zakończyć jeszcze przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu narciarskiego.

Zobacz zdjęcia - kliknij TUTAJ!

Wielka inwestycja na Skrzycznem w Szczyrku. Narciarze będą zadowoleni

- Faktycznie rozpoczęła się budowa sześcioosobowej kolei linowej oraz orczyka na Jaworzynie wraz z przebudową tras narciarskich - przyznał w rozmowie z DZ Tomasz Laszczak, dyrektor Centralnego Ośrodka Sportu - Ośrodka Przygotowań Olimpijskich w Szczyrku.

Nowoczesna kolejka o długości 1200 metrów

O wielkich inwestycjach na Skrzycznem i Kubalonce mówiono podczas konferencji prasowej z udziałem ministra sportu i turystyki Kamila Bortniczuka, która odbyła się w marcu tego roku w Szczyrku.

Dyrektor Laszczak informował wówczas, że od dwóch lat trwają przygotowania do inwestycji na Skrzycznem, gdzie w ubiegłym roku została zmodernizowana jedna z najpopularniejszych nartostrad w Beskidach, tzw. Ondraszek, dzięki czemu została odciążona trasa narciarska FIS. Zapowiadał, że w tym roku rozpocznie się z kolei modernizacja strefy wyciągowej, gdzie funkcjonuje stary orczyk z lat 80. ub. wieku. Chodziło o budowę nowej, 6-osobowej kanapy włoskiej firmy Leitner o długości prawie 1200 metrów, która będzie się poruszała z prędkością 5 metrów na sekundę i w ciągu godziny przewiezie 1,8 tysiąca osób. Kolejka będzie kursowała z Dolin III na Skrzyczne.

Można powiedzieć, że od słów udało się przejść do czynów.

- Obecnie kopane są podpory fundamentowe i wylewany beton pod montaż słupów. Prace chcemy zakończyć przed rozpoczęciem sezonu narciarskiego - podkreślił dyrektor Laszczak.

Orczyk i przebudowa tras narciarskich

Kolejnym etapem inwestycji jest budowa na Jaworzynie orczyka o długości 400 metrów wraz z nową trasą narciarską. Prace także już trwają. Następnym etapem będzie budowa nowego systemu naśnieżania. Ma on być wielokrotnie wydajniejszy niż obecnie stosowany. Chodzi o to, żeby w ciągu 48 godzin można było uzyskać naśnieżanie trasy przynajmniej o szerokości 20 metrów i długości 400 metrów. Przetarg został ogłoszony, prace również rozpoczną się w tym roku.

Dzięki tym inwestycjom sezon narciarski na Skrzycznem będzie można otwierać na początku grudnia, skorzystają z tego m.in. uczniowie Szkoły Mistrzostwa Sportowego, nie będą musieli jeździć w Alpy, by szybko potrenować. Inwestycje te mają się także przyczynić do możliwości organizacji imprez w narciarstwie alpejskim międzynarodowej rangi, ułatwić narciarzom korzystanie z tras.

Inwestycje będą kosztowały prawie 50 mln zł. Finansowane są z budżetu Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa

- Te inwestycje są dla nas krokiem milowym w rozwoju infrastruktury narciarskiej w naszym ośrodku - podkreślił dyrektor Laszczak. Dodał, że nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa, jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury narciarskiej w Beskidach. - Pomysłów mamy dużo, ale zobaczymy jak będzie z finansowaniem - dodał dyrektor Laszczak.

Przypomnijmy, że podczas marcowej konferencji prasowej była mowa o rozbudowie bazy do narciarstwa biegowego na Kubalonce. Ma tam powstać zaplecze sportowe ciekawie wkomponowane w teren. W budynku będą się znajdowały: 100 miejsc noclegowych, parkingi, siłownie, stołówka, sauny undefined-undefined wszystko to, co jest sportowcom potrzebne do szczęścia. Kolejnym etapem będzie budowa nowego, całorocznego, krytego toru do narciarstwa biegowego o długości 1000 metrów, jak w Planicy czy Oberhofie, z nowoczesnym systemem naśnieżania i utrzymania śniegu. Inwestycja została wyceniona na 120 mln zł.

Trwa budowa nowej kolei na Skrzyczne

Szczyrk. Nowa wielka inwestycja narciarska na Skrzycznem. Fa...

- Ale nasz tor nie będzie widoczny. Zostanie schowany pod istniejącym terenem. Tak naprawdę tylko dwie ściany frontowe budynku będą widoczne - tłumaczył podczas konferencji Tomasz Laszczak. Dodawał, że harmonogram prac zakłada: do września 2024 roku mają zostać załatwione wszystkie sprawy formalne (uzgodnienia, pozwolenia itd.), realizacja ma ruszyć w grudniu 2025 r. Podczas prac ośrodek ma funkcjonować normalnie. Drugi etap ma być realizowany jesienią 2027 r.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto