Z pomysłem wyszedł samorząd w Kaletach. Właśnie tam, 7 stycznia, ma odbyć spotkanie władz pozostałych gmin leżących przy DW 908, czyli: Tarnowskich Gór, Miasteczka Śląskiego, Częstochowy, Konopisk i Woźnik. Zaproszony został również Aleksander Kopia, który przy Urzędzie Marszałkowskim w Katowicach, pełni funkcję tzw. Oficera Rowerowego.
- Przebudowa jest w fazie projektu, zatem to najlepszy moment na rozpoczęcie lobby - mówi Klaudiusz Kandzia, burmistrz Kalet. - Zdajemy sobie sprawę, że to duże przedsięwzięcie. Sukcesem byłoby zbudowanie pasów rowerowych na kilku najbardziej niebezpiecznych odcinkach DW 908. A na pewno przy okazji przebudowy drogi, będziemy się starali uzupełnić ścieżki rowerowe na naszym terenie. Chodzi m.in. o okolice Miotka - zapowiada Kandzia.
Choć ZDW również zadeklarował poparcie dla idei budowania ciągów pieszo-rowerowych, zauważa przeszkody. - Problemem może być pozyskanie gruntu, bo w istniejącym pasie drogowym na ścieżkę rowerową nie ma miejsca - mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy ZDW.
O tym, jak trudny do zrealizowania jest to projekt, przekonaliśmy się sami. Wraz z czytelnikami w 2011 r. przez rok walczyliśmy o budowę ścieżki rowerowej na DW 908, pomiędzy Miasteczkiem Śląskim a Tarnowskimi Górami, w okolicach wjazdów na zalew Nakło-Chechło. Właśnie w tamtym roku doszło do tragicznego wypadku, w którym zginął rowerzysta.
Mimo, że po naszych interwencjach oraz przy wsparciu sporej grupy rowerzystów, pomoc okazywali: burmistrz Miasteczka Śląskiego Krzysztof Nowak, ówczesny wójt gminy Świerklaniec Kazimierz Flakus oraz ówczesny wicestarosta Andrzej Pilot, pojawił się szereg przeszkód. Problemem okazało się porozumienie władz z nadleśnictwem, do którego należał teren. Ścieżka - choć powstała - i tak zdaniem rowerzystów pozostawia wiele do życzenia.
- Trzeba wspierać wszelkie inicjatywy dotyczące rozbudowy sieci dróg rowerowych. To, co zaczyna się dziać w Kaletach, jest dużym przedsięwzięciem, jednak nie precedensowym na terenie województwa śląskiego. Trzeba tu wymienić m.in. Wiślaną Trasę Rowerową, która jest nawet dłuższa od tej proponowanej z Tarnowskich Gór do Częstochowy - mówi Aleksander Kopia - Trzeba jednak pamiętać, że pomysł na trasę z Wisły pojawił się wiele lat temu a po drodze napotkał wiele przeszkód. Podsumowując polityka rowerowe w woj. śląskim ma wiele pozytywnych aspektów. Niestety nie brakuje też tych negatywnych - dodaje.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?