Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bielsko-Biała przyjazne dla rowerów? Wiele rzeczy można poprawić!

KLM
Po Bielsku-Białej poruszam się rowerem codziennie. Ale nie korzystam ze ścieżek rowerowych. Nie są ze sobą połączone i nie jestem w stanie płynnie włączyć się do ruchu. Skupmy się na tym, co można poprawić – mówiła na konferencji Niezależnych.BB Alina Kilian, bielszczanka która ukończyła jeden z najtrudniejszych wyścigów rowerowych na świecie - The Transcontinental Race (4000 km).

Podczas specjalnej konferencji prasowej Niezależni.BB poruszyli kwestię organizacji funkcjonowania rowerzystów w przestrzeni miejskiej Bielska-Białej.

- Fakty mówią same za siebie. Przemieszczanie się na rowerze jest nie tylko zdrowsze, ale także efektywniejsze, lecz wymaga perspektywicznego myślenia. Potrzebne są konsultacje społeczne na etapie planowania, czego i gdzie rowerzyści potrzebują. W Bielsku – Białej wciąż jest wiele do zrobienia – podkreśliła Alina Kilian, bielszczanka, która ukończyła jeden z najtrudniejszych wyścigów rowerowych na świecie - The Transcontinental Race (4000 km).

Zwróciła uwagę, że warto przeprowadzić audyt dotyczący polityki rowerowej. - Czasem niewiele potrzeba, by umożliwić rowerzystom przemieszczanie się w sposób przyjazny i co ważniejsze bezpieczny. Istniejących ciągów komunikacyjnych nie zmienimy, choć pewnym rozwiązaniem jest stosowanie kontrapasów np. na ulicach jednokierunkowych – stwierdziła. - Po mieście poruszam się rowerem codziennie, najwyżej dwa razy w tygodniu jeżdżę samochodem. Jeżdżąc rowerem w Bielsku-Białej nie wybieram jednak ścieżek rowerowych chcąc dostać się z jednego miejsca do drugiego, bo to mnie ogromnie spowalnia. Ścieżki nie są ze sobą połączone, nie mam wyjazdu i nie jestem w stanie płynnie włączyć się do ruchu. Często wyjeżdżając ze ścieżki muszę czekać kilka minut, by włączyć się do ruchu – dodała.

Według niej w Bielsku-Białej należy wdrażać intermodalny system komunikacji umożliwiający np. osobom dojeżdżającym pociągiem do pracy w Bielsku-Białej, przesiadkę na rower.

- Mamy wypożyczalnię rowerów miejski, to solidny fundament. Tam, gdzie powstają nowe drogi trzeba zaplanować pas rowerowy, ale z głową. Wciąż mamy problem z planowaniem, np. na ul. Bystrzańskiej nie ma zachowanej ciągłości ścieżki rowerowej, na ul. Szarotki pas rowerowy prowadzi donikąd, takich bubli mamy w mieście więcej. Mamy jedne z najlepszych w Polsce trasy enduro, z których korzystają także Czesi i Słowacy, a nie prowadzi do nich spójna ścieżka rowerowa, za to jest parking, to absurd – mówiła.

Janusz Okrzesik, kandydat Niezależnych.BB na prezydenta Bielska-Białej stwierdził, że nie chodzi o to, by każdy przesiadał się teraz na rower, ale o wzajemny szacunek i przestrzeń dla kierowców, rowerzystów i pieszych.
- Miasto powinno być przestrzenią przyjazną i bezpieczną dla wszystkich mieszkańców – zaznaczył.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto