Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budżet obywatelski w Bielsku-Białej: czas na promowanie projektów

Łukasz Klimaniec
Łukasz Klimaniec
Zbliża się termin głosowania na projekty budżetu obywatelskiego w Bielsku-Białej. To najwyższy czas pomyśleć o ich promocji. Niektórzy bielszczanie już mobilizują potencjalnych wyborców - przez internet, znajomych, a nawet kartki informacyjne na osiedlach.

Budżet obywatelski w Bielsku-Białej, a właściwie projekty złożone w ramach tego budżetu, czeka teraz głosowanie. Rozpocznie się ono dokładnie o północy w poniedziałek 7 kwietnia i potrwa do północy piątku 11 kwietnia. Projekty, które uzyskają najwięcej głosów, zostaną zrealizowane przez miasto.

Kłopot w tym, że nie wiadomo, ile będzie zwycięskich projektów. Urzędnicy wyjaśniają, że zrealizowane będą te projekty, które wygrają w głosowaniu, pod warunkiem, że ich wartość nie przekroczy w sumie 2 mln zł. Może wygrać projekt warty 30 tys. zł - wtedy jest szansa, że zrealizowane będą kolejne, których suma zmieści się w kwocie 1 970 000 zł.
Pewne jest jedno - im więcej głosów na dany projekt, tym większa szansa na jego realizację. Zdają sobie z tego sprawę autorzy projektów, którzy myślą już o sposobach ich promowania wśród mieszkańców Bielska-Białej.

Maciej Chrobak, który złożył projekt dotyczący odrestaurowania i konserwacji jedynej ocalałej mozaiki Ignacego Bieńka przyznaje, że będzie starał się zachęcać do głosowania za pośrednictwem Facebooka i fanpage'u poświęconemu mozaice.
- Cieszę się, że ten projekt został zakwalifikowany. Będę chciał dotrzeć do jak największej liczby osób. Rozważam sponsorowanie linków na Facebooku. Nie mam środków na kampanię promocyjną, ale postaram się dotrzeć do osób, które swoimi kanałami mogłyby nagłośnić tę sprawę - przyznaje.

Piotr Płatek z kolei w ramach budżetu obywatelskiego w Bielsku-Białej złożył projekt poświęcony utworzeniu "Bajkowego szlaku Bielska-Białej", na którym znalazłyby się pomniki najsłynniejszych bajkowych postaci, jakie narodziły się w bielskim Studiu Filmów Rysunkowych.

- Wspólnie ze Studiem Filmów Rysunkowych, które od dawna walczy o zbudowanie w mieście bajkowego szlaku, projekt zareklamujemy na face-bookowym profilu Studia. Liczymy, że fani pomogą w postawieniu pomników w swoim bajkowym bohaterom - mówi Płatek. - Do głosowania nad projektem będę zachęcał swoich znajomych i przyjaciół. Jest wielka szansa, że w Bielsku-Białej bohaterowie bajek będą mieli swój szlak. To jest w interesie mieszkańców miasta - to będzie magnes, który przyciągnie do miasta nowych turystów - uważa.

Bogumił Kanik, dyrektor Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP złożył cztery projekty i wszystkie cztery pomyślnie przeszły weryfikację. Jeden z nich to przeszkolenie 300 urzędników miejskich z zakresu udzielania podstawowej pierwszej pomocy i zakup pięciu defibrylatorów do budynków użyteczności publicznej.
- Mam parę pomysłów na akcję informacyjną - przyznaje. - Jeden nich to dotarcie do stowarzyszeń i szkół, które zajmują się tą problematyką. Jako ratownik zdaję sobie sprawę, że to ważny problem w Bielsku-Białej - podkreśla Kanik.

Roman Matyja, bielski radny PiS przyznaje, że autorzy projektów, z którymi rozmawiał nie ukrywali, że będą zachęcali mieszkańców za pośrednictwem internetu. Ale nie tylko.
- Niektórzy będą to robili za pośrednictwem rad osiedlowych, bo niektórzy autorzy są członkami takich rad - twierdzi Matyja.

Robert Kosowski, koordynujący prace budżetu obywatelskiego w Bielsku-Białej wyjaśnia, że na stronie www.obywatelskibb.pl pojawi się nowa zakładka "Głosowanie" . I w tym miejscu mieszkańcy za pomocą specjalnie przygotowanego interfejsu będą przyznawać punkty wybranym przez siebie projektom. Będzie też możliwość głosowania osobistego na specjalnych kartach, na których znajdą się wszystkie projekty, ich szczegółowe opisy znajdą się na tablicach i drukach informacyjnych. Każdy pełnoletni mieszkaniec Bielska-Białej może wyrazić swoje poparcie poprzez rozdanie 10 punktów na dowolne projekty.

- Swój projekt można promować na portalach społecznościowych, można linkować do Facebooka. Mieliśmy nawet prośby o przesłanie logotypów, które ktoś chciał zamierza wykorzystać do promocji - mówi Kosowski.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto