Zobacz te zdjęcia -kliknij TUTAJ!
Spokojne centrum Bielska-Białej
Władze miasta przekonują, że plany uspokojenia ruchu w centrum Bielska-Białej sięgają kilkunastu lat wstecz. Jednak postępująca systematycznie rozbudowa sieci dróg okalających miasto pozwoliła wreszcie poważnie rozważyć możliwość wprowadzenia zmian, które odciążą najbardziej zatłoczone centralne ulice miasta.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Do dyspozycji kierowców są dwie funkcjonujące od lat obwodnice – Północno-Wschodnią Obwodnicę Miasta, będącą częścią trasy S1, oraz aleja gen. Władysława Andersa stanowiąca Śródmiejską Obwodnicę Zachodnią, która łączy drogę ekspresową S52 z drogą krajową nr 52.
– Dzięki ciągłemu poszukiwaniu środków unijnych i dotacji rządowych w ostatnich latach udało się rozbudować główne ulice wylotowe z miasta – Cieszyńską, Krakowską z Żywiecką, część Warszawskiej – wyjaśnia bielski Ratusz.
Poza tym, urzędnicy informują, że kolejny element modernizowania miejskiego systemu dróg właśnie się urzeczywistnia. Chodzi o przebudowę ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego.
– W ramach inwestycji zostanie rozbudowany prawie 600-metrowy odcinek ulicy pomiędzy Rondem NSZZ Solidarność a Rondem Ofiar Katynia, zaś stary, wyeksploatowany wiadukt nad Linią Kolejową nr 139 zostanie zastąpiony nową konstrukcją – podaje magistrat.
Jednocześnie Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zlecił opracowanie projektu pierwszego z dwóch odcinków przyszłej Północnej Śródmiejskiej Obwodnicy Bielska-Białej. Roboczo nazwany ulicą Nowopiekarską, pobiegnie przez zurbanizowaną, północną część miasta, aby połączyć ulicę Warszawską z Krakowską.
– W pierwszym etapie gmina zamierza zbudować odcinek pomiędzy ul. Warszawską a Wyzwolenia i wyremontować pozostałą część zniszczonej z upływem czasu ulicy Warszawskiej - do węzła drogowego na drogę S52. O środki na tę wielką inwestycję miasto będzie się ubiegać w ramach ogłoszonego przez Komisję Europejską programu FEnIKS 2021-2027 - Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko – dodają urzędnicy.
Ograniczenie ruchu na 3 Maja i Zamkowej
Opracowywana jest również koncepcja budowy Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego w rejonie dzisiejszego dworca PKP (po jego wschodniej stronie) wraz z budową parkingów dla przyjezdnych. Połączenie tych inwestycji z pozostałymi cząstkami miejskiej układanki drogowej pozwoli w przyszłości osiągnąć cel zasadniczy – odciążyć najbardziej zatłoczoną, centralną część Bielska-Białej. Bo przypomnijmy, że jedną z rozważanych obecnie koncepcji jest wyprowadzenie części ruchu kołowego z ulic 3 Maja i Zamkowej.
Jedno z pytań zapowiedzianego na 16 kwietnia br. referendum brzmi: Czy jesteś za ograniczeniem ruchu pojazdów na ulicach 3 Maja i Zamkowej na odcinku pomiędzy ul. Wałową a ul. gen. Władysława Sikorskiego, poprzez wprowadzenie na nich zakazu ruchu z dopuszczeniem autobusów, zaopatrzenia we wskazanych godzinach, TAXI, służb miejskich, mieszkańców bez alternatywnego dojazdu do zamykanego ciągu ulic, rowerów?
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?