O budowie takiego centrum zarządzania kryzysowego mówiło się od chwili, gdy strażacy wprowadzili się do nowej siedziby przy ul. Leszczyńskiej, czyli od 2009 roku. Jednak zmieniające koncepcje na temat struktury, zakresu i obszaru działania stanowiska kierowania sprawiły, że na takie miejsce trzeba było w Bielsku-Białej czekać aż do końca 2015 roku.
- Taka sytuacja powodowała, że dyżurni stanowiska kierowania PSP pracowali w ciasnych, nieodpowiadających żadnym standardom pomieszczeniach. Brakowało także w mieście wspólnego miejsca do pracy zespołów zarządzania kryzysowego w sytuacjach występowania rożnego rodzaju klęsk żywiołowych czy długotrwałych akcji ratowniczych, a tych w ostatnich latach nie brakowało – wyjaśnia st. bryg. Adam Caputa, komendant Komendy Miejskiej PSP w Bielsku-Białej.
Dopiero wiosną tego roku po rozmowach z prezydentem Bielska-Białej i starotą bielskim zapadła decyzja o budowie w siedzibie komendy miejskiej PSP przy ul. Leszczyńskiej centrum zarządzania kryzysowego dla miasta i powiatu połączonego ze stanowiskiem kierowania komendanta miejskiego PSP. Miasto zarezerwowało na to 800 tys. zł, a powiat 400 tys. zł. Aby przyspieszyć budowę i zarazem
ograniczyć koszty, koncepcję centrum zarządzania kryzysowego wraz założeniami opracowali pracownicy wydziału operacyjno-szkoleniowego i kwatermistrzowsko-technicznego. Prace ruszyły w sierpniu, a skończyły się 30 listopada. W czwartek 10 grudnia oficjalnie centrum oddano do użytku.
Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?