Maraton projektowania gier GameDev Hackathon na ATH zorganizowała społeczność Mikstura.IT.
Od godzin popołudniowych w piątek 19 lipca przez całą noc i następny dzień do wieczora w sobotę 20 lipca trwała praca pięciu zespołów nad stworzeniem gier komputerowych: począwszy od wyboru koncepcji, doboru zespołu, prototypowania z wykorzystaniem materiałów biurowych, a kończąc na stworzeniu w pełni funkcjonalnej gry komputerowej.
Jak wyjaśnia dr inż. Tomasz Gancarczyk z Wydziału Budowy Maszyn i Informatyki ATH, współorganizator wydarzenia, uczestnicy wykorzystali różne systemy i języki programowania, od Unity 3D, Python z przeznaczeniem dla Raspberry Pi, Game Salad, po Android Lib GDX.
– Włączyliśmy się do organizacji maratonu głównie z myślą o naszych studentach, którym bliskie jest programowanie. Oprócz wiedzy poszukują oni także niekonwencjonalnych sposobów spędzenia wolnego czasu. Nocne programowanie na terenie naszego kampusu to dobre połączenie z jednej strony rozwijania umiejętności programistycznych z niezłą zabawą – mówi dr Gancarczyk.
Cztery zespoły ukończyły zadania, udało im się zaprezentować swoje produkcje zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Przyznano nagrody w pięciu kategoriach: najlepsza gra (Brain IT), oprawa graficzna (Brain IT), oprawa audio (Ragnarok), innowacyjność (Snow Ride) i najlepszy gameplay (Snow Ride).
Następne spotkanie projektantów gier komputerowych jako game jam zostanie zorganizowane w październiku.
Akcja cyberpolicji z Gdańska: podejrzani oszukali 300 osób
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?