- Wiem, że to konieczne, ale naprawdę utrudnia nam życie i chciałabym, by się te roboty tu już skończyły, a autobusy Miejskiego Zakładu Komunikacji wróciły na swoje dawne trasy – mówi Marzena Tamaryszko.
Tymczasowa organizacja ruchu przewidziana jest do końca miesiąca
Prace na Zaciszu, i nie tylko tam, to projekt pod nazwą "Uporządkowanie gospodarki wodami opadowymi na obszarze Aglomeracji Zielona Góra – etap I.", który wart jest 56 mln zł. I dzięki któremu obfite opady deszczu nie będą już dokuczliwe dla mieszkańców.
Roboty budowlane na rondzie Haliny Lubicz powoli dobiegają końca. Tymczasowa organizacja ruchu – wyłączenie ronda z ruchu, przejazd parkingiem Enei i po drugiej stronie ulicy przez parking przy kwiaciarni) – jak informuje ZWIK – przewidziana jest do końca tego miesiąca.
Budowa zbiornika retencyjnego przy ulicy Foluszowej
Podobny termin zakończenia prac wyznaczony został dla budowy zbiornika retencyjno –rozsączającego przy ulicy Foluszowej. Powstaje on w miejscu przedwojennej oczyszczalni ścieków, zbudowanej w 1934 roku na Złotej Łączy, do której spływały ścieki z miasta. Zanim ruszyła budowa obiekt ten został rozebrany.
Teraz powstaje specjalistyczny, awaryjny przelew boczny cieku Łącza, który tamtędy przepływa i do którego będzie odprowadzana deszczówka. Koszt inwestycji to ponad 6 mln zł.
Obiekt ma pomóc miastu unikać zalań i podtopień podczas ulewnych deszczy. Inwestycja pozwoli przechwycić duże ilości wód opadowych, rozpadowych z miasta, ale także zabezpieczyć przed dużą falą opadów, która płynęła do Zielonej Góry Przylepu i Czerwieńska.
Najpierw deszczówka, a potem niech się buduje Aglomeracyjna (etap drugi)
- Dobrze, że te roboty, choć uciążliwe dla mieszkańców, prowadzone są teraz, a nie po budowie Trasy Aglomeracyjnej, która przecież niedługo się zacznie – zauważa Tadeusz Borowczak. Niektórzy mieszkańcy bowiem pytają, dlaczego nie wyremontuje się ulicy Foluszowej od zakładu Kaczmarka dalej. A tam właśnie pobiegnie Trasa Aglomeracyjna. Do jej wybudowania zgłosiły się trzy firmy…
Trasa ma pobiec nowym szlakiem, z prawej strony (jadąc od Zacisza) mostku, dalej do torów kolejowych (na Żary). Tu powstanie nowy wiadukt (20 metrów), i dalej prosto do kolejnych torów kolejowych (na Poznań) i pobiegnie wzdłuż nich, by w pobliżu zakładu kostki brukowej wyjść na ulicę Foluszową. Tu pójdzie zakrętem, omijając ogródki działkowe i zakończy się na nowo wybudowanym rondzie. Ale Trasa Aglomeracyjna miała połączyć się z Trasą Północną? I tak będzie, ale odcinek od nowego ronda przy os. Leśny Dwór do nowego ronda na Trasie Północnej powstanie już w ramach innego zadania, a mianowicie budowy obwodnicy zachodniej. Ta przez nowy most w Pomorsku pobiegnie aż do Sulechowa…
Trasa Aglomeracyjna (drugi etap) za trzy lata będzie gotowa
Długość drugiego odcinka Trasy Aglomeracyjnej to około 2.473 metry – z czego 2.253 metry znajdują się w zamówieniu podstawowym, a 220 metrów w dodatkowym. Będzie to droga jednojezdniowa z dwoma pasami po 3,5 metra szerokości każdy. Prędkość projektowa drogi wyniesie 60 km/h. W obrębie skrzyżowań, wyjazdów z jezdni dodatkowych, a także części zjazdów droga będzie poszerzona o dodatkowy pas do skrętu lub pas włączenia. Powstaną też ścieżki pieszo-rowerowe.
Koszt inwestycji to około 80 milionów złotych (Zielona Góra otrzymała 65 mln zł dofinansowania z Polskiego Ładu). Nowy odcinek Trasy Aglomeracyjnej zgodnie z planem ma być gotowy do użytku za trzy lata.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?