Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nagrody Fiata 2013: Młodzi naukowcy z bielskiej ATH odbiorą dzisiaj nagrody Fiata

JAK
Nagrody Fiata zostaną dzisiaj wręczone sześciu młodym naukowcom bielskiej Akademii Techniczno-Humanistycznej. Nagrody Fiata przyznano im za najlepsze prace poświęcone motoryzacji.

W Konkursie o Nagrodę Fiata w 2013 r. laureatami zostało sześciu młodych naukowców z ATH.

Uroczysta gala wręczenia nagród Fiata odbędzie się w budynku L, w kampusie akademickim na Błoniach. Otworzy ją rektor bielskiej ATH prof. Ryszard Barcik, następnie prorektor ds. nauki prof. Kazimierz Nikodem przedstawi laureatów z ATH - poinformowała Maria Kamińska z Działu Nauki i Współpracy Międzynarodowej ATH.

Odbiorą oni nagrody Fiata razem z sześcioma kolegami z Politechniki Śląskiej w Gliwicach, która również bierze udział w konkursie Fiata. Trzecia uczelnia, Politechnika Warszawska, odbierze nagrody podczas osobnej uroczystości.

Do konkursu mogły zostać zgłoszone tylko osoby, które broniły swoje rozprawy doktorskie, habilitacyjne, prace magisterskie lub inżynierskie w Akademii Techniczno-Humanistycznej w okresie od listopada 2011 do kwietnia 2013 r.

Laureaci otrzymują jednorazowe nagrody finansowane fundowane przez spółki z Grupy Fiat: Fiat Auto Poland SA, Fiat Powertain Technologies Poland Sp. z o.o., Teksid Iron Poland Sp. z o.o., Automotive Lighting Polska Sp. z o.o.

- Konkurs ma służyć stymulacji rozwoju szeroko rozumianej dziedziny motoryzacji. W tym celu promowane są wybitne prace doktorskie i dyplomowe, a laureaci zobowiązują się – na wniosek firmy przyznać koncernowi Fiat – prawa pierwszeństwa do korzystania z wyników nagrodzonych prac - dodała Kamińska.

Bielska ATH jest jedną z trzech polskich uczelni (poza Politechniką Śląską i Warszawską), na których ogłaszany jest Konkurs o Nagrodę Fiata.

LISTA LAUREATÓW:

**Jakub Fajlhauer**, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora prof. ATH dr. hab. inż. Zdzisława Stelmasiaka, tytuł: Badania porównawcze procesu spalania w dwupaliwowym silniku gazowym z różnymi strategiami zasilania.

Bartosz Hejny, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora dr. inż. Dariusza Pietrasa, tytuł: „Downsizing” – ekologiczny trend w konstrukcjach nowoczesnych silników spalinowych.

Daniel Prudel, praca inżynierska pisana pod kierunkiem promotora dr. inż. Krzysztofa Parczewskiego, tytuł: Analiza współpracy opony z jezdnią (porównanie charakterystyk opon letnich i zimowych).

Piotr Szeląg, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora, prof. dr. inż. Zdzisława Stelmasiaka, tytuł: Badanie porównawcze wpływu strategii zasilania na parametry zewnętrzne dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym.

Michał Szuberla, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora prof. dr. inż. inż. Kazimierza Romaniszyna, tytuł: Propozycja modyfikacji wzmocnień bocznych komory silnika ze względu na bezpieczeństwo bierne samochodu osobowego

Szymon Tengler, praca doktorska, pisana pod kierunkiem promotora prof. ATH dr. hab. inż. Andrzeja Harleckiego, tytuł: Analiza dynamiki samochodów specjalnych o wysoko położonym środku ciężkości.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto