W Konkursie o Nagrodę Fiata w 2013 r. laureatami zostało sześciu młodych naukowców z ATH.
Uroczysta gala wręczenia nagród Fiata odbędzie się w budynku L, w kampusie akademickim na Błoniach. Otworzy ją rektor bielskiej ATH prof. Ryszard Barcik, następnie prorektor ds. nauki prof. Kazimierz Nikodem przedstawi laureatów z ATH - poinformowała Maria Kamińska z Działu Nauki i Współpracy Międzynarodowej ATH.
Odbiorą oni nagrody Fiata razem z sześcioma kolegami z Politechniki Śląskiej w Gliwicach, która również bierze udział w konkursie Fiata. Trzecia uczelnia, Politechnika Warszawska, odbierze nagrody podczas osobnej uroczystości.
Do konkursu mogły zostać zgłoszone tylko osoby, które broniły swoje rozprawy doktorskie, habilitacyjne, prace magisterskie lub inżynierskie w Akademii Techniczno-Humanistycznej w okresie od listopada 2011 do kwietnia 2013 r.
Laureaci otrzymują jednorazowe nagrody finansowane fundowane przez spółki z Grupy Fiat: Fiat Auto Poland SA, Fiat Powertain Technologies Poland Sp. z o.o., Teksid Iron Poland Sp. z o.o., Automotive Lighting Polska Sp. z o.o.
- Konkurs ma służyć stymulacji rozwoju szeroko rozumianej dziedziny motoryzacji. W tym celu promowane są wybitne prace doktorskie i dyplomowe, a laureaci zobowiązują się – na wniosek firmy przyznać koncernowi Fiat – prawa pierwszeństwa do korzystania z wyników nagrodzonych prac - dodała Kamińska.
Bielska ATH jest jedną z trzech polskich uczelni (poza Politechniką Śląską i Warszawską), na których ogłaszany jest Konkurs o Nagrodę Fiata.
LISTA LAUREATÓW:
**Jakub Fajlhauer**, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora prof. ATH dr. hab. inż. Zdzisława Stelmasiaka, tytuł: Badania porównawcze procesu spalania w dwupaliwowym silniku gazowym z różnymi strategiami zasilania.
Bartosz Hejny, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora dr. inż. Dariusza Pietrasa, tytuł: „Downsizing” – ekologiczny trend w konstrukcjach nowoczesnych silników spalinowych.
Daniel Prudel, praca inżynierska pisana pod kierunkiem promotora dr. inż. Krzysztofa Parczewskiego, tytuł: Analiza współpracy opony z jezdnią (porównanie charakterystyk opon letnich i zimowych).
Piotr Szeląg, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora, prof. dr. inż. Zdzisława Stelmasiaka, tytuł: Badanie porównawcze wpływu strategii zasilania na parametry zewnętrzne dwupaliwowego silnika o zapłonie samoczynnym.
Michał Szuberla, praca inżynierska, pisana pod kierunkiem promotora prof. dr. inż. inż. Kazimierza Romaniszyna, tytuł: Propozycja modyfikacji wzmocnień bocznych komory silnika ze względu na bezpieczeństwo bierne samochodu osobowego
Szymon Tengler, praca doktorska, pisana pod kierunkiem promotora prof. ATH dr. hab. inż. Andrzeja Harleckiego, tytuł: Analiza dynamiki samochodów specjalnych o wysoko położonym środku ciężkości.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?