Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe górskie trasy rowerowe połączą Bielsko-Białą z Bystrą

KLM
Jacek Drost
W Bielsku-Białej w 2020 roku ruszy budowa dwóch górskich ścieżek rowerowych, które pozwolą połączyć kompleks Enduro Trails Bielsko-Biała z podobnymi trasami, jakie powstają w Bystrej i Szczyrku.

Kompleks górskich ścieżek rowerowych Enduro Trails Bielsko-Biała, który posiada 13 tras o różnym stopniu trudności, jest jednym z najpopularniejszych obiektów rekreacyjnych regionu. Górskie ścieżki rowerowe wybudowane w rejonie Koziej Góry i Szyndzielni przyciągają rowerzystów z wielu stron Polski, a także zagranicy.

Śladem Bielska-Białej poszedł narciarski ośrodek Skolnity w Wiśle, który na początku lipca 2019 r. uruchomił familijną trasę rowerową o długości 4,1 km, a krótko potem ośrodek narciarski Szczyrk Mountain Resort, który w rejonie Hali Skrzyczeńskiej wybudował trzy trasy o łącznej długości 10,75 km (niebieskie o długości 5600 m i 2300 m oraz czerwoną liczącą 2850 m).

W 2020 roku w Bielsku-Białej planowana jest budowa dwóch tras, które pozwolą połączyć kompleks Enduro Trails Bielsko-Biała ze ścieżkami powstającymi w Bystrej i Szczyrku. Wydział Gospodarki Miejskiej Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej przez dwa lata analizował takie możliwości. W efekcie powstały dwa projekty.

Pierwszym jest trasa o roboczej nazwie „Klimczok”, która ma prowadzić z okolic wzniesienia Klimczoka do okolicy górnej stacji kolejki gondolowej na Szyndzielni. Ma zbliżyć bielski kompleks do podobnej struktury powstającej w gminie Szczyrk, ale jednocześnie - dzięki rozdzieleniu ruchu rowerowego i pieszego - zwiększyć bezpieczeństwo na szlaku pieszym, jaki wiedzie z Klimczoka na Szyndzielnię. Trasa będzie mieć długość około 2400 m.

Drugim łącznikiem będzie trasa prowadząca z okolicy przełęczy Kozia (gdzie kończy się trasa Rock’N’Rolla) w rejon połączenia ulic Partyzantów i Zielnej w gminie Bystra (długość trasy ok. 900 m) oraz odcinek trasy podjazdowej (o długości ok. 300 m) prowadzący z tego miejsca drogą leśną w okolicę tzw. siodła pod Równią. Jak tłumaczą bielscy urzędnicy ten odcinek podjazdowy ma umożliwić rowerzystom przyjeżdżającym do Bystrej bezpośredni wjazd na trasy bielskiego kompleksu. Budowę tych tras zaplanowano w 2020 r. Wyłonienie wykonawcy bądź wykonawców odbędzie się w trybie przetargu nieograniczonego.

Co ciekawe, prócz przygotowywania budowy tras łączących bielski kompleks Enduro Trails z trasami w Bystrej i Szczyrku, trwają analizy związane powstaniem kolejnej trasy zjazdowej o roboczej nazwie „Rodzinna”. Miałaby to być trasa łatwa na stoku Dębowca. Aktualnie ten projekt jest omawiany z Państwowym Gospodarstwem Leśnym Lasy Państwowe, bowiem część tej trasy musiałaby prowadzić po terenie leśnym administrowanym przez Lasy Państwowe.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto