Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowe praktyki spółki gazowniczej nie budzą zachwytu odbiorców

Wanda Then
Mało który z klientów Górnośląskiej Spółki Gazowniczej wiedział, że pojawiający się w jego mieszkaniu w ostatnim czasie inkasent, robi to po raz ostatni na dłuższy czas.

Mało który z klientów Górnośląskiej Spółki Gazowniczej wiedział, że pojawiający się w jego mieszkaniu w ostatnim czasie inkasent, robi to po raz ostatni na dłuższy czas. Wielu zaskoczonych było dopiero wtedy, gdy na ich adres nadeszła koperta z plikiem faktur do zapłaty w dwumiesięcznych odstępach, na których wpisano kwoty tzw. prognozowane. Rozdzwoniły się też redakcyjne telefony, a nasi czytelnicy próbowali zorientować się o co chodzi.

— To skandal, dostałem jakieś rachunki, na których wpisano kwoty wzięte chyba z powietrza. Większość z nich dwukrotnie przekracza wielkości, które płaciłem do tej pory. To zmuszanie klientów do kredytowania gazowni. Po roku podobno zostaną mi zwrócone nadpłaty, ale dlaczego przez ten czas ktoś ma obracać moimi pieniędzmi — denerwował się jeden z czytelników, Andrzej Jakubiczka z Bielska-Białej.

Innych naszych rozmówców interesował głównie powód i sens zmian. O wyjaśnienia zwróciliśmy się więc do Górnośląskiej Spółki Gazowniczej w Zabrzu. — Nowy system rozliczeń rocznych wprowadzamy od kwietnia. Prognoza opłat przygotowana została bardzo dokładnie na podstawie opłat z poprzednich miesięcy. Klienci otrzymują fakturę wyrównawczą oraz pięć faktur zawierających prognozę zużycia na najbliższe 10 miesięcy. Po upływie roku na podstawie odczytu inkasenta zostanie dokonane rozliczenie roczne. Wynikająca z rozliczenia nadpłata lub niedopłata zostanie uwzględniona na pierwszym blankiecie kolejnego rozliczenia. Przechodzenie na ten system rozliczeń potrwa do końca czerwca 2006 roku — poinformowała nas wczoraj Maja Girycka, rzecznik prasowy spółki.

Jak nas ponadto zapewniła, celem całej operacji jest jedynie obniżka kosztów związanych z obsługą klienta. Dzięki takim rozliczeniom inkasent u każdego z odbiorców gazu pojawiał się będzie tylko raz w roku, a nie tak jak dotychczas co dwa miesiące. W skali regionu pozwoli to na znaczne oszczędności. Według informacji rzecznika, do przyjmowania reklamacji związanych z wysokością prognozowanych rachunków upoważnione są terenowe oddziały obsługi klienta zabrzańskiej spółki. W Bielsku takie biuro znajduje się przy ul. Grażyńskiego 3. Tel. 813-76-00, 813-76-91.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto