Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Próba dojrzałości

ANNA CHAŁUPSKA
Zadania z matematyki nie były trudne, ale i tak trzeba było zastanowić się nad rozwiązaniami.	ZDJĘCIE: JACEK ROJKOWSKI
Zadania z matematyki nie były trudne, ale i tak trzeba było zastanowić się nad rozwiązaniami. ZDJĘCIE: JACEK ROJKOWSKI
- Pytania nie były trudne. Nie powinno się jednak robić próbnej matury dwa tygodnie po wakacjach. Myślami wszyscy byliśmy jeszcze w sierpniu - powiedział nam wczoraj 18-letni Darek, uczeń IV LO im.

- Pytania nie były trudne. Nie powinno się jednak robić próbnej matury dwa tygodnie po wakacjach. Myślami wszyscy byliśmy jeszcze w sierpniu - powiedział nam wczoraj 18-letni Darek, uczeń IV LO im. KEN w Bielsku po zakończeniu próbnej matury z matematyki.

Uczniowie rozwiązywali zadania przez dwie godziny. Do egzaminu w szkołach byłego województwa bielskiego, a także Czechowic-Dziedzic i Pszczyny przystąpiło 4742 uczniów. W wielu placówkach jego przebieg nadzorowali kuratorzy z Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Jaworznie, która organizowała maturę.

Jadwiga Brząk, zastępca dyrektora placówki przyznała, że zadania sprawdzały elementarną wiedzę matematyczną uczniów.

- Młodzież musiała pokazać, czy potrafi obliczyć procenty, wielkość podatku VAT, odsetki od kapitału. Żadne zadanie nie wykroczyło poza realizowane programy nauczania - powiedziała Brząk.

Za dobre rozwiązanie wszystkich zadań uczeń mógł uzyskać 40 punktów. Pozytywną ocenę otrzyma już po zdobyciu 12 punktów.

Andrzej Kucybała, dyrektor Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Bielsku także przyznał, że zadania nie były trudne. Uważa, że uczeń, który w stopniu dostatecznym opanował matematykę na poziomie podstawówki i ma pewną wiedzę z liceum, nie powinien mieć problemów z uzyskaniem minimalnej ilości punktów.

- Największe problemy sprawiały uczniom najprostsze zadania, które nie wymagały ścisłej wiedzy matematycznej, lecz wyobraźni i inteligencji. Tegoroczni maturzyści nie byli na to przygotowani, bo nastawili się na zadania trudne, wymagające szeregu operacji matematycznych. Pewnie dlatego, że sposób kształcenia różni się od zadań na maturze - przyznał Kucybała.

Dominik Siwek, uczeń szkoły muzycznej po egzaminie stwierdził, że zadania były raczej łatwe. - Nie było zagadnień trudnych, jak obliczanie logarytmów, którym w szkole poświęca się dużo czasu. Wydaje mi się, że niepotrzebnie. Jeżeli ktoś znał podstawy, powinien spokojnie zdać. Mam nadzieję, że na prawdziwej maturze także będą łatwe pytania. Na wszelki wypadek chodzę jednak na korepetycje - wyznał Siwek.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto