Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Punkt Obsługi Pasażera MZK w Bielsku-Białej na miarę XXI wieku. Zobacz WIZUALIZACJE

Jacek Drost
Jacek Drost
Tak będzie wyglądał nowy Punkt Obsługi Pasażera. Nie będzie on pełnił jedynie funkcji kasy biletowej, ale będzie to również m.in. punkt informacji dla turystów
Tak będzie wyglądał nowy Punkt Obsługi Pasażera. Nie będzie on pełnił jedynie funkcji kasy biletowej, ale będzie to również m.in. punkt informacji dla turystów Materiały Prasowe
Przyjazny, nowoczesny i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych - taki będzie nowy Punkt Obsługi Pasażera, który powstaje przy ul. Krasińskiego w Bielsku-Białej.

Obecnie lokal przy bielskiej ulicy Krasińskiego przechodzi generalny remont. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dla podróżnych będzie dostępny już na początku przyszłego roku. Zastąpi obecną kasę biletową przy ul. Sukienniczej.

Wszystko w zasięgu ręki

- To kontynuacja zmian w działalności spółki. Te związane z wdrażaniem nowego systemu kasownikowego są już mieszkańcom znane. Drugim obszarem, który bierzemy na tapetę, jest obsługa pasażera. Nasz dotychczasowy, nie do końca cieszący się chlubną opinią punkt na ulicy Sukienniczej, zostanie przeniesiony i będziemy chcieli 1 stycznia otworzyć nowy punkt na ulicy Krasińskiego. Nowy punkt będzie reprezentował sobą zupełnie inny standard nie tylko na poziomie wizualnym, ale też funkcjonalnym. Staraliśmy się zadbać o komfort zarówno pasażerów, jak i pracowników - mówi Hubert Maślanka, prezes zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej.

Wejście do lokalu jest bezpośrednio z poziomu ulicy, a oso-by ze szczególnymi potrzebami będą obsługiwane przy stanowisku z obniżonym blatem. Punkt Obsługi Pasażera nie będzie pełnił jedynie funkcji kasy biletowej. Będzie to również punkt informacyjny, co może być pomocne szczególnie dla turystów, np. w kwestiach rozkładu jazdy czy taryfy biletowej. A to nie koniec ułatwień.

- Pasażerowie będą mogli załatwić tu także proste sprawy odwoławcze, mandatowe - bez konieczności dojazdu z dokumentami do naszej siedziby. W przypadku bardziej skomplikowanych tematów czy kwestii wymagających weryfikacji będą mogli zainicjować ten proces w Punkcie Obsługi Pasażera - dodaje prezes Maślanka.

Nowoczesne kupowanie biletów

Przypomnijmy, że w połowie lipca bielski MZK podpisał umowę z firmą Mera Systemy Sp. z o.o. Ma ona stworzyć system informatyczny do poboru opłat i wdrożyć go, dostarczyć 176 mobilnych kasowników i 25 czytników kontrolerskich.

- Dzisiaj czas to pieniądz. Dlatego obsługa tego systemu z punktu widzenia pasażera będzie prosta i szybka. Wystarczy, że po wejściu do pojazdu wybierzemy liczbę i rodzaj biletów, które chcemy zakupić, a następnie przyłożymy do kasownika kartę, telefon bądź zegarek. Bilet ma formę wirtualną i jest przypisany do środka płatniczego, z którego korzystamy - tłumaczył wówczas prezes Maślanka.

Tak samo będzie w przypadku zakupów wykonywanych w sklepie internetowym. Tam do dyspozycji pasażerów będą bilety okresowe, które podróżni będą mieli w telefonach w formie kodu QR.

- To w pełni bezpieczne rozwiązanie oparte na zaawansowanych technologiach - podkreślał prezes firmy Mera Systemy Adam Filutowski.

Zmiany są wyjściem naprzeciw potrzebom pasażerów. MZK odnotowuje duży wzrost sprzedaży biletów telefonicznych. Obecnie to ponad 80 proc. względem tego samego okresu ubiegłego roku. Z roku na rok rośnie również liczba transakcji bezgotówkowych w biletomatach i kasach biletowych spółki .

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bielskobiala.naszemiasto.pl Nasze Miasto