Przygotowania do przeprowadzki trwały rok, bo nie było łatwo przenieść ważącą 120 ton budowlę i nie uszkodzić jej.
Schron skomplikował i opóźnił plany drogowców. Główny inwestor, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, postanowił jednak przenieść historyczny obiekt. Tym bardziej, że schron znalazł się pod ochroną konserwatora zabytków.
To prawdopodobnie jedyny tego typu schron, który dotrwał do dziś. Stanowił fragment linii obronnej, budowanej w okolicach Bielska-Białej w 1944 roku.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?