10-letnie zadaszenie do remontu
Uwagę na remont zadaszenia pętli zwrócił jeden z naszych czytelników.
- Minęło 10 lat od budowy nowej pętli tramwajowo-autobusowej na Junikowie. Ku zdziwieniu mieszkańców ZTM po cichu ogłosił, że pętlę trzeba teraz rozebrać i zbudować całe zadaszenie na nowo – wskazuje nasz czytelnik.
I dopytuje:
- Czy Stary Rynek będzie za 10 lat wymagał całkowitej wymiany nawierzchni? Czy ulicę Św. Marcin znów trzeba będzie rozkopać? Czy niedługo trzeba będzie zamknąć Rondo Kaponiera? - zastanawia się czytelnik.
Nie bez znaczenia jest także to, że zadaszenie pętli powstało w trakcie remontu, który był wykonywany tuż przed Euro 2021. Wtedy to wszystkim zależało na czasie, aby remonty zakończyć możliwie jak najszybciej. Można sobie tylko wyobrażać, jaki to mogło mieć wpływ na jakość wykonania.
Czytaj także: Wiceprezydent Poznania załatwia wiatę przystankową w 40 minut. "Wystarczył jeden telefon do ZTM"
Remont zadaszenia wymusiło wykolejenie tramwaju?
To jednak nie koniec przypuszczeń co do stanu zadaszenia. Trzeba pamiętać, że kilka lat temu na pętli Junikowo miał miejsce wypadek, w wyniku którego wykolejony tramwaj uderzył w jeden z elementów konstrukcyjny zadaszenia. Według tej teorii konstrukcja miała przez to utracić stabilność i remont stał się koniecznością ze względów bezpieczeństwa. Te przypuszczenia rozwiewa jednak ZTM.
- Uderzony przez wykolejony tramwaj słup zostanie poddany dokładnej ekspertyzie i w razie konieczności wymieniony, jednak samo zdarzenie nie naruszyło stabilności obiektu – zapewnia Bartosz Trzebiatowski z ZTM.
Sama konstrukcja zadaszenia nie zostanie zmieniona, a jedynie odświeżona i zakonserwowana. Co zatem jest przyczyną remontu?
- Remont zadaszenia był niezbędny z uwagi na zły stan techniczny. Decyzja o konieczności przeprowadzenia prac wynikała z bieżącego nadzoru ZTM nad infrastrukturą i stwierdzenia faktu, że takie prace muszą zostać wykonane w cele zapewnienia bezpiecznego użytkowania dworca – odpowiada Bartosz Trzebiatowski
Winna wadliwa technologia wykonania poszycia
Prace będą dotyczyły zadaszenia zarówno części tramwajowej, jak i autobusowej pętli Junikowo.
- Wymienione zostanie poszycie obiektu. Stare wykonane z płyt poliwęglanowych mocowanych za pomocą metalowych listew i gumowych uszczelek straciło szczelność i w wielu miejscach zaczęło przeciekać. Wodą nasiąkała również izolacja dachu wykonana z włókna szklanego. Pozostawienie takiego stanu na dłużej mogłoby zagrozić stabilności obiektu, w związku z czym zaprojektowano całkowitą zmianę technologii jego wykonania – zapowiada Bartosz Trzebiatowski.
Po zmianie technologii wykonania poszycia zadaszenia będzie zdecydowanie mniej miejsc, gdzie woda i temperatura uszkodziły dach. Mimo to forma zadaszenia pozostanie nie zmieniona. Jedynie poprawiona zostanie jego ergonomia i estetyka.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Obserwuj nas także na Google News
Otwarcie miasteczka ruchu drogowego w Radomsku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?