Salony fryzjerskie czekają na klientów: przetrwaliśmy!

KLM
Pixabay.com
Udostępnij:
Od poniedziałku 18 maja salony fryzjerskie będą mogły przyjmować klientów. W Bielsku-Białej, Cieszynie i Żywcu trwają zapisy i umawianie wizyty. Salony fryzjerskie czekają!

Wizyta u fryzjera, czy kosmetyczki będzie ponownie możliwa od poniedziałku 18 maja 2020, po długim okresie zamknięcia zakładów spowodowanych wybuchem epidemii koronawirusa w Polsce.

- Bardzo się z tego cieszę – podkreśla Natalia Borowiecka z atelier Natalia Borowiecka Fryzjer z Pasją w Bielsku-Białej przy ul. Wałowej 27. W zamieszczonym na facebookowym profilu filmie informuje, że trwają przygotowania do otwarcia salonu i organizacja zapisów - w pierwszej kolejności zapisywane są osoby, którym przepadły wizyty.

Natalia Borowiecka zapewnia, że zakład będzie pracował „od rana do nocy”, by wszystkich przyjąć. Pokazuje wnętrza nowego, przestronnego salonu i opowiada o emocjach, jakie towarzyszył jej w chwili, gdy zapadła decyzja o zamknięciu salonów z powodu epidemii.

- Cieszę, że przetrwaliśmy. Przez pierwsze dwa tygodnie miałam ogromną depresję, bo dziewięć miesięcy remontowałam to miejsce, dziewięć miesięcy czekałam, by to otworzyć. Kosztowało mnie to ogrom energii, pracy, pieniędzy, wyrzeczeń. I w tym kulminacyjnym momencie, kiedy mieliśmy się otworzyć, nagle nas zamknęli. Bałam się, że cała firma padnie, że będę musiała zwolnić osoby. Przetrwaliśmy wszyscy! Udało się nikogo nie zwolnić cała załoga została, wszyscy mają pracę – zaznacza Natalia Borowiecka.

Podkreśla, że w nowym salonie, który liczy ok. 400 m kw. powierzchni jest dużo stanowisk, by przyjąć jednocześnie dużo klientek przy zachowaniu bezpiecznej, wymaganej odległości.

Salon atelier Natalia Borowiecka Fryzjer z Pasją znajduje w Bielsku-Białej przy ul. Wałowej 27. Wizyty można umawiać pod nr tel. 736 766 640.

Agnieszka Łukańko, właścicielka Studia Fryzjerskiego Casandra & Barber Shop w Żywcu przy ul. Kościuszki 38c przyznaje, klienci wydzwaniali w sprawie otwarcia salonu już w ubiegłym tygodniu.

- Z dystansem podchodziłam do kolejnych informacji o możliwym otwarciu salonów fryzjerskich. Najpierw mówiło się, że to nastąpi 20 kwietnia, potem sami nie wiedzieliśmy czy to będzie po długim weekendzie. A to też wpływa na emocje klienta. Wczoraj, 13 maja, nie byłam nastawiona, że będziemy mogli otworzyć salon, bo w naszym województwie jest najwięcej zachorowań. Ale na szczęście możemy działać! - mówi.

Gdy 13 maja zamieściła na facebookowym profilu salonu post o możliwości zapisów on-line i telefonicznie, przez trzy godziny serwer był tak przeciążony, że trudno było zapisać klienta.

- Ludzie do nas dzwonią i mówią: „Boże, jak fajnie, że wracacie, że będzie można przyjść, miło was usłyszeć”. Od rana jestem w pracy, bo klienci cały czas dzwonią – cieszy się Agnieszka Łukańko. Przyznaje, że mimo tej przerwy nie musiała podejmować decyzji, czy kogoś zwolnić.

Studio Fryzjerskie Casandra & Barber Shop w Żywcu znajduje się przy ul. Kościuszki 38c. Zapisy pod nr. tel. 506 462 808.

Do czego są zobowiązane salony kosmetyczne i fryzjerskie? Przede wszystkim do ochrony i dbania o bezpieczeństwo zarówno wszystkich pracowników, jak i klientów korzystających z usług:

• Należy zachować bezpieczną odległość 1,5 m między stanowiskami pracy i pracownikami, a jeśli nie można zachować tej odległości - konieczne jest ustawienie przepierzenia między stanowiskami pracy.
• Należy nosić rękawiczki, maseczki a nawet gogle i przyłbice przy wykonywaniu usług, o ile to możliwe by chronić oczy, usta i nos.
• Należy stosować strój specjalistyczny: odzież ochronną, jednorazową lub tekstylną.
• Umawianie wizyt jest możliwie najbezpieczniejsze tylko przez telefon lub internet.

Jakie wytyczne otrzymały salony fryzjerskie i kosmetyczne, żeby maksymalnie chronić klientów?

Należy przyjmować tylko osoby zdrowe (przed wizytą trzeba wykonać pomiar temperatury i krótka ankieta).
Liczba klientów w salonie powinna być ograniczona– przyjmować ich należy w odpowiednich odstępach czasowych.
Rekomendujemy rezygnację z poczekalni. Rzeczy osobiste klienci mogą przechowywać w workach, żeby się ze sobą nie stykały.
Konieczne jest zachowanie bezpiecznej odległości 1,5 m między klientami.
Klientów prosi się o noszenie maseczek i rękawiczek jednorazowych lub dezynfekcję rąk.
Używane akcesoria i tekstylia powinny być jednorazowe lub wielorazowe, ale odpowiednio zdezynfekowane lub uprane po każdym kliencie (pranie 60 stopni.)
Nie zaleca się serwowania kawy/herbaty - wyjątkiem jest woda w jednorazowych opakowaniach.
Nie należy używać telefonów komórkowych.
Zaleca się usunięcie testerów produktów.
Preferowana płatność - w sposób bezdotykowy.*

W jaki sposób należy dbać o przestrzeń w salonach? Na to również są odpowiednie wytyczne:

Dezynfekować powierzchnie kontaktowe (klamki itd..) kilka razy w ciągu dnia pracy i na koniec każdej zmiany personelu
Dezynfekować po każdym kliencie wszystkie przestrzenie, pomieszczenia, narzędzia i urządzenia.*

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Świat bez broni jądrowej. Apel w 77. rocznicę ataku na Nagasaki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie