W Bielsku-Białej wybudowali 430-metrową drogę za... 4 mln zł! To łącznik, którym kierowcy łatwiej dotrą do Hulanki

Łukasz Klimaniec
Łukasz Klimaniec
Nowy łącznik liczy 430 metrów długości i pozwalała z al. gen. Andersa dołączyć do ul Piastowskiej, z niej do ronda Hulanka
Nowy łącznik liczy 430 metrów długości i pozwalała z al. gen. Andersa dołączyć do ul Piastowskiej, z niej do ronda Hulanka materiały MZD w Bielsku-Białej
W Bielsku-Białej została wybudowana nowa droga, która umożliwia kierowcom jadący al. gen. Andersa od strony Starego Bielska wjazd w ul. Piastowską. Nowy odcinek liczący ok. 400 metrów pozwala na łatwiejszy dojazd do Hulanki od strony Starego Bielska i Mazańcowic. Budowa drogi kosztowała ponad 4 mln zł.

Jednojezdniowa ulica-łącznik ma szerokość 5 metrów i liczy 430 metrów długości. Pozwala kierowcom jadącym ul. gen. Andersa od strony dzielnicy Stare Bielsko i sąsiednich Mazańcowic łatwo dotrzeć do ronda Hulanka. Łącznik z al. Andersa prowadzi prawą stroną, obok tunelu, do ul. Piastowskiej, a stamtąd do Hulanki.

Droga została udostępniona kierowcom w sobotę 19 grudnia. Są na niej chodniki, kanalizacja deszczowa, oświetlenie uliczne oraz doświetlenie przejścia dla pieszych. Budowa 430-metrowej drogi kosztowała ponad 4 mln zł!

Przedstawiciele Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej tłumaczą, że inwestycja wiązała się również z koniecznością przebudowy sieci uzbrojenia terenu - ciepłociągu, kanalizacji sanitarnej oraz sieci teletechnicznej. Na drodze wybudowane zostały dwa nowe przepusty, ściana oporowa, a istniejące rowy zostały przebudowane. W MZD wskazują też na komplikacje związane z deszczową aurą oraz na osunięcie się sąsiedniej skarpy, co spowodowało opóźnienie.

- Nagły i niespodziewany charakter zjawiska wymusił wstrzymanie prac oraz zlecenie analizy geologicznej. Konieczne okazało się wykonanie dodatkowych zabezpieczeń poprzez palowanie betonem oraz umocnienie skarpy narzutem z głazów. W efekcie zakończonych prac do użytku oddano zupełnie nowy odcinek drogi gminnej (klasa techniczna D – dojazdowa) z jednokierunkową jezdnią pokrytą masą mineralno-bitumiczną - wyjaśniają w MZD.

Aleja gen. Andresa to droga dwujezdniowa (z czterema pasami ruchu), która łączy południowe i północne rejony Bielska-Białej. Z kolei ul. Piastowska posiada pojedynczą jezdnię i stanowi połączenie ronda Hulanka z centrum miasta po stronie wschodniej. Obie ulice przecinają się na dwóch poziomach i nie mają bezpośredniego połączenia, a przejazd między nimi odbywa się przez ulice o niewielkiej przepustowości - ul. Sobieskiego oraz ul. Emilii Plater, które są dodatkowo wąskie i strome. Drugą opcją przejazdu jest dojazd do ul. Babiogórskiej, zawrócenie na węźle i powrót al. gen. Andresa do ronda Hulanka. Nie ma jednak tras objazdowych dla tej alei na wypadek konieczności awaryjnego zamknięcia tuneli pod rondem Hulanka.

Właśnie z tych powodów - jak informują urzędnicy bielskiego Ratusza- Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej podjął decyzję o budowie łącznika alei oraz ul. Piastowskiej.

Mniej plastiku na owocach i warzywach

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał Moś

Po[wulgaryzm]o się we łbach drogowcom. Jak już to zrobiłbym coś, żeby łatwiej wpadało się w tunele pod Hulanką.

Dodaj ogłoszenie